ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: هر کیلومتر قطارشهری ۵۰ میلیون دلار هزینه‌ دارد | خط ۳ مترو مشهد از تابستان ۱۴۰۳ مسافرگیری خواهد کرد

  • کد خبر: ۲۱۶۵۶۷
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
شهردار مشهد: هر کیلومتر قطارشهری ۵۰ میلیون دلار هزینه‌ دارد | خط ۳ مترو مشهد از تابستان ۱۴۰۳ مسافرگیری خواهد کرد
شهردار مشهد گفت: در ۲۸ اسفند سال جاری شاهد تست گرم فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد خواهیم بود تا در تابستان سال آینده مسافرگیری آن را آغاز کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در آیین بهره‌برداری از دسترسی دوم ایستگاه مترو «الندشت» گفت: یکی از نکات مهمی که در شهر‌ها مطرح است و باید به آن توجه شود بحث حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه مترو است.

وی افزود: توجه ویژه‌ای در شورای ششم مشهد به بحث مترو شده است و حمایت‌های ویژه‌ای در سطح استانی و ملی و همچنین از سوی قرارگاه خاتم از آن صورت گرفته است. مسلما اگر به قطار شهری توجه نشود در اینده معضلات زیادی به وجود خواهد آورد.

شهردار مشهد گفت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم یکی از ایستگاه‌های مهم خط ۲ متروی مشهد که ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد و دارای ۱۳ ایستگاه است، دسترسی دوم ایستگاه دوازدهم آن یعنی ایستگاه الندشت امروز به وسعت ۷۰۰۰ متر مربع بهره برداری رسید.

قلندرشریف با اشاره به اینکه بحث پدافندغیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برای مسیر‌های ضروری که نیاز است مسافران به سرعت تخلیه شوند، ۳ پله اضطراری در نظر گرفته شده که این ۳ پله نیز در این آیین به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: مجموع این پروژه‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. همچنین روز ٢٨ اسفندماه نیز شاهد تست گرم فاز اول خط سه قطار شهری از میدان شهدا تا باب‌الجواد و پایانه مسافربری به طول ۶ کیلومتر خواهیم بود.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: قطارشهری پروژه هزینه‌بری است و هر کیلومتر آن ۵۰ میلیون دلار یا ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. این ۶ کیلومتر نیز حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان دارای هزینه است که کار آن انجام می‌شود تا انشاالله بتوانیم در تابستان سال آینده مسافرگیری کنیم و با حضور رئیس جمهور به بهرداری برسد.

قلندرشریف بیان کرد: حفاری خط ۳ قطارشهری از قاسم آباد مشهد با همکاری قرارگاه خاتم آغاز شده است. حفاری هر کیلومتر قطارشهری با TBM حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. همت تمام مدیران کلان کشور، استان و شهر این است تا این پروژه‌ها با سرعت بیشتر به سرانجام برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->